سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 19
کل بازدید : 30510
کل یادداشتها ها : 37
خبر مایه


              عکس قبل از اجرای عملیات (یاد بچه های والفجر 8 به خیر )


"محمد قاسمی" با بیان اینکه نسل جوان امروزی اطلاع کمی از دوران دفاع مقدس دارد، افزود: متاسفانه بعضی از برنامه هایی که اجرا می شود به خوبی نمی تواند ارزش و رشادت های دوران دفاع مقدس را به مخاطب منتقل کند.
وی با تاکید بر اینکه برای انتقال ارزش های دفاع مقدس باید برنامه ریزی فرهنگی در جامعه صورت گیرد گفت: بازسازی این عملیات مخاطبین جوانی که دوران دفاع مقدس را ندیده اند را با بسیاری از ارزش های شهدا و ایثارگران آشنا می کند.
این کارگردان تلویزیون و فعال عرصه تئاتر گفت: بازنمایی عملیات والفجر 8 به نوعی زنده و با استفاده از عناصر صدا و افکت و سایر عوامل با همان شکل و در همان فضا و حال و هوا دوران دفاع مقدس انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه برای بازنمایی عملیات، 28 نفر نیروی عمل کننده فعالیت دارند، افزود: این عملیات با دو دسته غواص و دو دسته تیم پشتیبانی، برای بازدید عموم از 31 شهریور ماه بازسازی می شود.
قاسمی با تاکید بر اینکه این عملیات به همان شکلی که اتفاق افتاده بازسازی شده است گفت: در قسمتی از این عملیات غواصان وارد آب می شوند و در کنار این صحنه دیالوگ هایی از خاطرات آن دوران پخش خواهد شد.
نویسنده و بازنمای عملیات والفجر 8 با بیان اینکه یک چنین مانورهای واقعی تنها در زمان جنگ صورت گرفته است، اظهار داشت: بازسازی عملیات ها طی بیست سال اخیر در این ابعاد بی سابقه است.
قاسمی ادامه داد: در قسمتی از بازسازی این عملیات بزرگ یاد سردار شهید حاج" احمد امینی" فرمانده گردان 410 غواصان لشکر ثارالله نیز گرامی داشته می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از این عملیات به یاد شهید "علی یزدانی" که قبل از عملیات والفجر، 60 بار عرض اروند را طی کرد و همچنین به یاد شهید "یوسف الهی" برای اینکه این عملیات به خوبی اجرا شود ساعاتی از شبانه روز را برای اندازه گیری جزر و مد اروند اختصاص می داد توجه شده است.
وی اظهار داشت: عملیات والفجر 8 با صحنه راکت خوردن خانه بچه های اطلاعات و عملیات که سه روز بعد از عملیات این اتفاق برایشان افتاد و عده ای در جریان این حادثه شهید و عده ای نیز جانباز شیمیایی شدند بازسازی و به پایان می رسد.
نویسنده و بازنمای عملیات والفجر 8 در کرمان با اشاره به اینکه زمان آغاز بازسازی عملیات همزمان به اقامه نماز مغرب و عشا و تجدید میثاق با شهدای گمنام است افزود: مخاطبان شرکت کننده در این عملیات قبل از شروع اصلی عملیات بازسازی شده والفجر 8 از طریق راویان با این عملیات آشنا خواهند شد.
به گزارش ایرنا، عملیات‌ والفجر 8 که منجر به آزاد سازی جزیره فاو (شهر فاطمیه) گردید در ساعت‌ 22 و 10 دقیقه‌ بیستم‌ بهمن‌ ماه سال ‌1364 آغاز شد و طی‌ این عملیات نزدیک‌ به ‌800 کیلومتر مربع‌ از خاک‌ وطن آزاد گردید و تلفات‌ و خساراتی‌ سنگین‌ بر دشمن وارد آمد.
رژیم بعثی عراق‌ در جریان‌ عملیات‌ والفجر 8 نزدیک‌ به‌ 57000 تن‌ کشته‌ ، زخمی‌ و اسیر بر جای‌ گذاشت‌.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی بازنمایی عملیات والفجر 8 در کرمان از 31 شهریور ماه به مدت یک ماه در موزه دفاع مقدس کرمان اجرا می شود.ک/2
7438/2624/ 1645

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 280095


salam...   




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ